1993'te Fiat grubuna katılan Maserati, otomatik vitesli Quattroporte'den sonra 'GranTurismo' ile segmentinde iddiasını iyice artırdı. Fiat Grubu'nun Ferrari'den sonra en lüks otomobili Maserati, bir yıl içinde ikinci kez gündemde. Bu kez söz konusu olan, otomatik vitese geçen ve ilk kez Cenevre Otomobil Fuarı'nda podyuma çıkan GranTurismo modeli. 4.2 litrelik v8 motorlu GranTurismo, yıl başında piyasaya sürülen Quattroporte'nin platformu üzerinde üretilmiş. Torku Quattroporte'nin üzerinde, yakıt tüketimi ise yüzde 3 altında. Pininfarina imzası taşıyan keskin ızgarası ve görüntüsü ile 1960'ların yarış otomobillerini hatırlatıyor.
GranTurismo'yu İtalya-Almanya sınırındaki Alto Adige bölgesinde, Alp dağlarının virajlı yollarında denedik. Otomobilin manuel ve otomatik vites seçeneklerinin yanı sıra, süspansiyonu sertleştiren 'sport' versiyonu da var. Formula otomobillerinden esinlenilerek direksiyon çevresine yerleştirilen vites seçenekleri heyecan verici. Maserati'nin Dünya Basınla İlişkiler Direktörü Luca Dal Monte, GranTurismo için şunları söyledi: "GranTurismo ile amacımız, spor araba ile lüks konforlu otomobil arasındaki farkı kapatmaktı.
0 yorum:
Yorum Gönder
myrize@hotmail.com